azam baru tahun 2011 nie aku sentiasa inginkan yang terbaik buat bl0g baru aku nie ,biar lebih gempak dan sentiasa m0ve 0n dari masa ke semasa.. tengs.

nak benda nie !

nak benda nie !

Followers

komen disini 0ke!




ShoutMix chat widget

hawa telinga

Powered by Blogger.
K0WANG LEY BACE SEMUANYA DISINI!

Friday, December 31, 2010

perfume perfume

ha , mey dekat.. mey dekat sini.. ada jualan langsung , murah murah.. xkan menyesal memilikinya..haha! aku bukan na pr0mote perfume atau buat lel0ngan perfume tapi aku tertarik dengan perfume yang dijual disekitar kuala lumpur n lembah klang.. bukan ape p0n..juz nak share pasal perfume nie , t0k pengetahuan semasa n pengetahuan kowang semua.. perfume nie ada sejarah yang tersendiri.. kalau xpercaya , kowang bacalah nie..
Pada ribuan tahun dahulu perkataan "perfume" berasal dari Bahasa Latin perfumum "melalui asap". Salah satu kegunaan pada ketika itu perfume membentuk melalui pembakaran dupa dan rempah-rempah yang beraroma yang digunakan dalam upacara keagamaan, seperti aromatik gusi, kemenyan dan mur, yang dikumpulkan dari pohon-pohon semulajadi. Orang Mesir (Egypt) adalah yang pertama untuk memasukkan minyak wangi ke dalam budaya mereka diikuti oleh China purba, Hindu,Afrika dan diikuti negara-negara yang lain.
Penggunaan peribumi wangian aromatik tumbuhan dan bunga untuk haruman yang semerbak telah dikenali untuk waktu yang sangat lama. Orang-orang Rome telah memperkenalkan banyak spesies tanaman aromatik pinggiran empayar di mana mereka masih tertanam.Dalam membuat persiapan wangian, tanaman semulajadi biasanya diproses menjadi bunga kering, daun kering, akar kering, atau ekstrak dalam air dan minyak.. ha, dan sebab tulah perfume ujud sampai sekarang. bukan tu jew, malahan aku tertarik dengan rekaan bot0l perfume.. dekat bawah nie adalah beberapa jenis bot0l perfume yang kowang ley teng0k..






separador

0 comments:

Post a Comment

ini azie 0kee !

My photo
puchong,selangor, Malaysia
aku sekadar simple ladys yg sentiasa ingin m0ve 0n ! tp aku pny bl0g xde r segempak k0wg..hehe. anyway,kpd yg sudi menjengah & singgah bl0g nie..tengs s0 muchh.

Laici+strawbery;)

Laici+strawbery;)






jam Loceng

counter information

Download

Recent Posts